سفر رییس فدراسیون چوگان به تبریز

9
4 اردیبهشت 1403

امکان سنجی ایجاد و احداث باشگاه چوگان در مجموعه ورزشی یادگار امام(ره)/ ایجاد پایگاه تخصصی پژوهشی بازی چوگان در استان

اصغر ناظری رییس فدراسیون چوگان به تبریز سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون چوگان، اصغر ناظری به منظور بررسی مسائل مربوط به چوگان در استان آذربایجان شرقی سفر کرد. ناظری ، در این سفر یکروزه ضمن دیدار با  ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه و ترویج بازی چوگان و استفاده از زیرساخت های موجود در استان گفتگو کرد.

رییس فدراسیون چوگان در ادامه سفر خود در جلسه ای با حضور واعظی رییس مرکز مطالعات و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ، ستوده نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، شفیعی رئیس گروه روستایی عشایری اداره کل ، شهشهی رییس هیئت چوگان استان ، با توجه به دستور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در خصوص آمایش سرزمینی در رشته های ورزشی در خصوص امور پژوهشی در حوزه چوگان و نیز ایجاد پایگاه تخصصی پژوهشی بازی چوگان در استان آذربایجان شرقی بحث و تبادل نظر نمودند.

گفتنی است امکان سنجی جهت ایجاد و احداث باشگاه چوگان در مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز از دیگر موارد مطروحه در این سفر بود. ناظری با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با توجه به شرایط جغرافیایی و جاذبه های گردشگری و تمدن دیرین فرهنگی می‌تواند یکی از پایگاه های اصلی ترویج و توسعه چوگان باشد.

در ادامه این نشست ، شهشهی رییس هیئت چوگان استان از برگزاری بازی نمادین چوگان در بیست و نهمین جشنواره ملی روستایی عشایری در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در استان خبر داد. گفتنی است در پایان جلسه حکم نائب رئیسی بانوان هیئت چوگان استان آذربایجان شرقی به سرکار خانم پروانه شادی اهدا شد. بازدید از مجموعه های ورزشی و باشگاه های چوگان استان آذربایجان شرقی از دیگر برنامه های سفر یکروزه رئیس فدراسیون چوگان به تبریز بود.

.

 

سامانه عضویت فدراسیون